Dagligvaregiganten Orkla omsatte for 14,3 milliarder kroner i andre kvartal av 2022. Foto: Terje Pedersen / NTB

Omsetningsveksten fortsetter for Orkla

Publisert: 14. juli 2022 kl 09.35
Oppdatert: 14. juli 2022 kl 09.35

­Økningen i omsetningen tilsvarer 21 prosent, skriver selskapet i en pressemelding.

Samtidig leverte selskapet et justert driftsresultat på 1,75 milliarder kroner, sammenlignet med 1,26 milliarder i fjor.

– Vi oppnådde bredbasert omsetningsvekst innenfor merkevarevirksomheten, med både pris- og volumfremgang. Vi har måttet gjennomføre prisøkninger for å kompensere for uvanlig stor økning i prisene på innsatsvarer, sier konsernsjef Nils K. Selte i en pressemelding.

Orkla står bak en rekke kjente merkevarer, som Grandiosa og Toro.

Saken fortsetter under annonsen

Ledige stillinger – Mat og Marked jobb