Leverandørnytt

Siden 1. april har alle mediakjøp og kampanjer fra Coca-Cola i store deler av verden vært satt på vent på grunn av koronapandemien. Foto: Berit Roald, NTB scanpix

Tøffe tider i Coca-Cola

Alle markedsaktivitetene til Coca-Cola i Norge er satt på pause. – Coca-Cola har eksistert i 134 år, og har vært gjennom mange kriser. Vår ambisjon er at vi skal klare oss gjennom denne også.

Publisert Sist oppdatert

Det sier kommunikasjonsdirektør Frida Keane i Coca-Cola AS.

– Det betyr ikke at vi ikke er påvirket. Men vi skal ikke la viruset knekke oss, understreker hun.

Siden 1. april har alle mediakjøp og kampanjer fra Coca-Cola i store deler av verden vært satt på vent på grunn av koronapandemien. Coca-Cola Norge har vært oppe i 244 permitterte på grunn av koronasituasjonen.

– Nå er tallet 164. Det som en følge av at vi igjen kan besøke dagligvarekundene våre, samt at også utelivet begynner å åpne opp igjen, sier kommunikasjonssjef Per Hynne til Dagligvarehandelen.

– Vi kan ikke dele tall, men det er klart vi er påvirket av at handlevanene våre har endret seg i dagligvarehandelen. Det har vært veldig liten aktivitet i utelivsbransjen og kontorer har vært stengt, sier Hynne.

Powered by Labrador CMS