Tine

Pluss med is og Norvegia

Tine Gruppa økte kvaralsresultatet med 19 millioner kroner i annet kvartal.

Publisert Sist oppdatert
Driftsresultatet endte på 510 millioner kroner, og økningen skyldes i hovedsak godt salg i iskremvirksomheten.– Veksten for melk er positiv, volumet er fortsatt nedadgående, men ikke så mye som før. Vår nye serie Yoghurt Fyldig har også vist en bra start, noe som viser at innovasjonsarbeidet vårt går riktig vei, sier konsernsjef Hanne Refsholt i en pressemelding.Hele søtmelkkategorien vokser i verdi, men hadde en svak nedgang i volum i kvartalet som gikk. Tine hadde bedre utvikling enn konkurrentene. I ostekategorien var det også vekst, og spesielt Norvegia sto for den positive utviklingen.Salget i USA øker, og som kjent skal Jarlsberg-produksjonen til salg utenfor Norge senest i 2020.Diplom-Is hadde vesentlig høyere salgsinntekter i april, mai og juni i år enn de samme månedene i fjor. I pressemeldingen forklarer Tine det med både godt vær og suksessfulle lanseringer.Tine har også i løpet av perioden.

Fyldig start

Mer til USA

flyttes til Irlandkjøpt Laguna Produkter
Powered by Labrador CMS