KBS

McDonald’s har lansert kampanjen Stolte produsenter av «junkfood». Potetbonde Anette Skarstad er én av fem bønder som løftes frem i kampanjen.

McDonald’s vil ta livet av «junkfood-myten» i ny kampanje

I en ny, nasjonal kampanje tar McDonald’s et oppgjør med myten om at maten som serveres er av dårlig kvalitet.

Publisert Sist oppdatert

– Vi skal ikke korrigere folk som kaller maten som serveres på McDonald’s for junkfood, men vi ønsker å fortelle om hvor maten faktisk kommer fra: At det er storfekjøtt fra Vågå og salat fra Sylling, sier markedssjef Mari Husby for McDonald’s i Norge i en pressemelding.

Bøndene som deltar i kampanjen, mener at det er viktig å sette søkelys på hvor maten kommer fra. Potetbonde Anette Skarstad, som driver Skarstad Gartneri og Gårdsmarked utenfor Kongsvinger, er én av fem bønder som nå løftes frem. Anette leverer potene som brukes til å lage MacFries.

– Det er de aller beste potetene som slipper gjennom nåløyet og blir til MacFries, sier Skarstad.

Sammen med løkbonde Olav Brataas, storfeprodusent Øyvind Holø, eggprodusentene Ole og Gerd Iren Tala, og salatleverandør John Gunnar Swang, er valgt ut til å fronte McDonald’s nye kampanje Stolte produsenter av «junkfood». Den rulles ut over hele landet denne høsten.

Skarstad er glad for å kunne være med å rette oppmerksomhet mot viktigheten av norsk landbruk.

– Det er viktig for norsk landbruk at store restaurantkjeder som McDonald’s bevisst velger norsk kvalitetsmat. Jeg vil gjerne bidra til at den norske forbrukeren blir klar over at MacFries lages av ekte, norske kvalitetspoteter, sier Skarstad.

Powered by Labrador CMS