Annonse
grønnsaker
Grøntvekst og mandagsfisk
Kiwi har økt ferskfisksalget med 39 prosent og frukt- og grøntsalget med 20 prosent.
Annonse
Nordmenn er blitt mer bevisste på hva de putter i handlekurven, om vi skal tro en pressemelding fra Kiwi.Ferske salgstall viser at kjeden har solgt 20 prosent mer frukt og grønnsaker og 39 prosent mer fisk i 2015 enn i 2014.– Dette er rett og slett en formidabel økning. Det er veldig hyggelig å se at vår satsing på sunnere mat har gitt så tydelige resultater, sier kommunikasjonssjef Kristine Aakvaag Arvin.I en undersøkelse fra Yougov sier 41prosent av de spurte at de ønsker å spise mer fisk og 44 prosent at de ønsker å spise mer frukt og grønt i 2016. Frukt og grønt er blitt en daglig selvfølge på flere middagsbord, mens mange norske familier satser på fisk på mandager.De siste to årene har Kiwi flyttet frukt- og grøntavdelingen til begynnelsen av runden i de fleste av de 630 butikkene i kjeden.