Annonse
Coca-Cola
Coca-Cola: – Velg sukkerfritt
Før jul lovet mat- og drikkebransjen helseministeren å bidra til at nordmenns sukkerinntak går ned. Nå følger Coca-Cola opp med storstilt kampanje hvor de oppfordrer forbrukerne til å velge sukkerfritt.
Annonse
enige med helseminister Bent Høie om å bidra til å redusere nordmenns sukkerinntak. Drikkeprodusentene lovet at nordmenns sukkerinntak fra brus skal reduseres med 19 prosent fram mot 2020.Dette følger nå opp med en stor relansering av sukkerfrie Coca-Cola zero, med nytt navn, «Coca-Cola zero sugar», og en ny smak som ligner mer på originalen.– Til vår overraskelse så vi i en undersøkelse at kun fem av ti nordmenn visste at Coca-Cola zero var uten sukker. Det nye navnet – Coca-Cola zero sugar – skal gjøre dette enda tydeligere. Samtidig er det brukt store ressurser på å utvikle en smak som ligner mer på den originale Coca-Cola varianten, sier Karen Huffman, General Manager for Coca-Cola i Norge, i en pressemelding.I lanseringskampanjen oppfordrer Coca-Cola forbrukerne til å velge det sukkerfrie alternativet.– Dette er et målrettet valg. Vi skal gi folk flere alternativer blant sukkerfrie drikker som smaker like godt som de sukkerholdige. Slik ønsker vi å endre balansen mellom drikker med og uten sukker i vår portefølje. Vi oppfordrer forbrukerne til å velge sukkerfritt, samtidig som vi forteller at smaken på nye «Coca-Cola zero sugar» ligner enda mer på originalen. Man skal kunne velge sukkerfritt, uten å kompromisse på smak, forteller Karen Huffman.– Siden 2012 har vi hatt en strategi om mer vekst i våre sukkerfrie alternativer. Det har ledet frem til denne lanseringen, som er vår viktigste investering på over et tiår. Nå får folk den klassiske Coca-Cola smaken, som mange er så glad i, men uten sukkeret, avslutter Karen Huffman i Coca-Cola Norge.6. desember ble norske mat- og drikkevareprodusenter
Nytt navn
Coca-Cola
Annonse