Navnebytte
Bytter navn etter 20 år i melkens tjeneste
Opplysningskontoret for melk og meieriprodukter er blitt 20 og markerer avslutningen av tenårene med nytt navn og ny logo.
Opplysningskontoret for melk og meieriprodukter markerer i år at det er 20 år siden kontorets oppstart. I den anledning er det blitt lansert både nytt navn og ny logo.
Opplysningskontoret har siden oppstarten hett Opplysningskontoret for meieriprodukter, kort melk.no , men har nå fått det nye navnet Opplysningskontoret for melk og meieriprodukter. I kortform heter det MELK.
Kontoret vil fortsette driften av nettstedet melk.no, som en iherdig ambassadør for norsk melk i tillegg til andre norske meieriprodukter, skriver kontoret i en pressemelding.
Fikk freshere logo
– Vi har nå fått en logo som er mer moderne, der vårt fokus på melk fremstår tydelig sammen med resten av navnet, sier Ida Berg Hauge, direktør for MELK.
Jeg opplever at MELK er en tydelig og pålitelig stemme i dagens kostholdsdebatt
Ida Berg Hauge
Hauge har ledet opplysningskontoret helt siden oppstarten i 2004.
– Å bygge opp et opplysningskontor fra bunnen av har vært en stor opplevelse. Jeg har sammen med medarbeidere og styret fått jobbet med en unik råvare som er utgangspunktet for hundrevis av sunne produkter av ypperste kvalitet, forteller hun.
– Vi har lagt mye vekt på å fronte meieriproduktene basert på faktabasert informasjon og innsikt. Jeg opplever at MELK er en tydelig og pålitelig stemme i dagens kostholdsdebatt, sier Berg Hauge.
Evigvarende jobb
Hun er tydelig på at jobben ikke er gjort.
– Det gir ekstra energi å se at alle meieriproduktene, inkludert melk, faktisk har opplevd en økning i volum så langt i år, sier Berg Hauge.
– I tillegg er helsemyndighetene tydelige på å anbefale melk og meieriprodukter i sine utkast til nye kostråd. Vår jobb er å opprettholde de gode holdningene, og gjøre melk og andre meieriprodukter relevante for folk flest i hverdagen, minner hun om.