Godt år for Nestlé i Norge

Iluustrasjonsbilde: Creative Commons

Godt år for Nestlé

Publisert: 1. juli 2022 kl 10.24
Oppdatert: 1. juli 2022 kl 11.03

- Pandemi og restriksjoner gjorde 2021 til nok et uforutsigbart år. Prioreringene våre var tydelige hele veien: å holde de ansatte trygge og friske, å styrke bærekraftsarbeidet vårt og lønnsom vekst. Vi leverte meget godt på så godt som alle parametre, målbærer kommunikasjonssjef Axel Heiberg-Andersen i Nestlé Norge i en pressemelding.

I et år der hele den norske dagligvarebransjen vokste, var utviklingen i markedsandeler særlig viktig. Ifølge Heiberg-Andersen sto merkevarene Nescafé, Nescafé Dolce Gusto og Nespresso seg godt, samtidig som Starbucks har gitt et solid tilskudd til porteføljen. I tillegg økte Nestlés markedsandeler innenfor barnemat.

– Det tar vi som en bekreftelse på norske foreldres tillit til oss, sier Heiberg-Andersen.

Også dyrematen fra Nestlé Purina Petcare, Nestlé Health Science og Nestlé Professional gjorde det godt i markedet i 2021.

Saken fortsetter under annonsen

Ledige stillinger – Mat og Marked jobb