Ernæring

Vegetarentusiast Hanne-Lene Dahlgren (til v.) og markedsdirektør i Reitan Convenience Norway, Ingebjørg Hjortdahl, i butikken Narvesen Oslo S sør. Foto: Reitan Convenience Norway

Narvesen + Hanne-Lene = sant

Narvesen inngår samarbeid med gründer og kokebokforfatter Hanne-Lene Dahlgren, også kjent som Norges største «vegetarentusiast». Målet er å tilby kundene i farta grønnere og sunnere matalternativer.

Publisert Sist oppdatert

Hanne-Lene Dahlgren, kjent for sitt engasjement på sosiale medier og den bestselgende serien «En skikkelig digg kokebok», har de siste årene etablert seg som en viktig stemme innen kosthold, skriver Reitan Convenience Norway i en pressemelding i dag.

Gjennom benevnelsen «vegetarentusiast» inspirerer hun sitt publikum til å utforske mer plantebaserte alternativer og har vunnet flere priser for hennes engasjement innen bærekraft.

Mer av plantebaserte alternativer

Hensikten med Narvesens samarbeid med Hanne-Lene Dahlgren er å utvide deres sortiment av fargerike og smakfulle plantebaserte alternativer.

Hun skal i første omgang jobbe med å videreutvikle kjedens utvalg innen påsmurt brødmat som et alternativ og supplement til de mer tradisjonelle «på farten» tilbudene, understreker Narvesen.

– Vi vet at mange forbrukere synes det er utfordrende å ta gode valg på farten i en hektisk hverdag. Ved hjelp av Hanne-Lene og verdifull innsikt fra hennes publikum, ønsker vi å bidra til å løse nettopp denne utfordringen, sier Ingebjørg Hjortdahl, markedsdirektør i Reitan Convenience Norway.

Ønsker å inspirere til lavere kjøttinntak

Dahlgren har deltatt aktivt i flere kostholddebatter og er først og fremst opptatt av vise hvordan man gjennom små grep kan redusere eget kjøttinntak – uten at det skal gå på bekostning av matgleden.

– Det er heldigvis ikke så mye som skal til for å gjøre en stor forskjell når det gjelder maten vi spiser. Noen ekstra gram grønnsaker hver dag, grove fiber og ikke minst gode smaker, kan gjøre mye for både kropp og matglede, sier Hanne-Lene Dahlgren.

Tar med følgerne i produktutviklingen

Gjennom Dahlgren sine sosiale medie-kanaler når hun ut til en stor gruppe vegetar- og matentusiaster. Hun er allerede godt i gang med å samle inn verdifull innsikt om hvilke alternativer forbrukere savner på farten.

Dahlgren forteller at hun gleder seg enormt til å høre hva kundene synes om grønnere påsmurte varianter og at testlagingen har gått over all forventning.

Powered by Labrador CMS